Boekrecensies vanuit christelijk perspectief

13066

Wie je bent in Christus

Auteur

Type boek

Recensie

Datum

Waardering

Kamp, Wilkin van de

Christelijke bezinning

Saskia Schouten

14-09-2013

5 out of 5 stars

 

BESTEL

Recensie

Dit boekje gaat over de nieuwe identiteit van de christen. Als je 'in Christus' bent, kan God zijn ogen niet van je afhouden omdat hij eerst Jezus in jou ziet en dan pas jou. God ziet je als rein, heilig, rechtvaardig en volmaakt.

Als je opnieuw geboren bent, leef je niet langer als slaaf van de zonde, maar heb je deel gekregen aan Jezus' goddelijke natuur. Van binnen ben je veranderd omdat je verlost bent. Je lichaam is echter nog niet verlost. Dat gebeurt als Jezus terugkomt. Tot die tijd moet je de zonde niet laten heersen in je lichaam maar je kunt er gezag over uitoefenen en weigeren de zonde daar te laten heersen. Als je last krijgt van zondige begeerten, is het belangrijk om erbij stil te staan dat je hier niet aan hoeft te gehoorzamen. Je kunt tegen de begeerte kiezen doordat je jezelf gaat zien zoals God je ziet 'in Christus'. Door God te danken voor wie je bent in Christus, krijg je de kracht om 'nee' te zeggen tegen de zonde.

Dit hele boekje ademt een enorme rijkdom uit. In veertig korte hoofdstukken behandelt de auteur telkens een ander aspect van wie je bent 'in Christus'. Het is heel geschikt als dagboekje.

Enkele citaten:
Als je weet wie je bent in Christus, dan ga je ook door Jezus' ogen naar andere mensen kijken.
In Gods ogen ben je volmaakt: voor er een fout in jou gevonden wordt, moet er eerst een fout in Christus zelf gevonden worden.

'In Christus' wordt de strijd met 'de wet van de zonde' gewonnen omdat jij in een heel ander leven stapt: het leven van Christus.

Alles is op een begrijpelijk manier geschreven en de onderwerpen worden duidelijk en verhelderend uitgelegd. Een aanrader voor iedere christen.

 

Jouw waardering

Like en deel deze recensie:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.