20134

Mikayla on tour

Marisa Koopman

Roman vloggen reizen

20-07-2020

Mikayla is van de een op de andere dag vlogger. Gewoon omdat het kan. Ze is enthousiast en ze houdt van reizen. Ze heeft wat gespaard en heeft nog geen baan gevonden. Een uitstekend moment om het vloggen uit te proberen. Het plezier van het reizen en het vloggen bruisen uit dit boek. Ze probeert verschillende bestemmingen en manieren om een reis te doen en ontmoet daarbij de nodige leuke jonge mannen. De een wat minder leuk dan de ander. Tussen hen zit ook een vlogger, die graag in Mikayla’s gezelschap is en ze ontdekt met de tijd dat hij niet alleen graag in haar gezelschap is, maar dat hij wat minder mooie motieven heeft om haar op allerlei mooie plaatsen op deze aarde toevallig tegen te komen. Tijdens haar eerste reis ontmoet ze heel kort een man die indruk op haar maakt, maar er is geen tijd om gegevens uit te wisselen en zowel hij als zij betreuren dat. Intussen reist ze lustig verder en vertelt haar volgers over de wetenswaardigheden van de plaatsen die ze bezoekt. Dat is echt leuk om te lezen en als je erbij voegt wat ze aan soms hilarische toestanden meemaakt, zorgt dat ervoor dat dit een super leuk boek is om tijdens een van je vakanties mee te nemen voor in de trein of het vliegtuig.

Niet alles gaat in Mikayla’s leven van een leien dakje, maar het geeft haar en de lezer een goed gevoel om met Mikayla te ontdekken dat de man die ze heeft ontmoet tijdens haar eerste reis zich niet eens zo ver van haar leef- en werkterrein bevindt.

Het taalgebruik van Mikayla, die geschiedenis heeft gestudeerd, past niet altijd even goed bij haar, maar haar enthousiasme vergoedt dat ruimschoots. En de schrijfster bedoelt ‘plechtig’ of ‘stijfjes’ als ze ‘statisch’ schrijft.