14132

14132

Wiersema, Bert

Tienerthriller

29-10-2014

Bert Wiersema kent de kunst van het vertellen. Dat bewijst hij weer eens met deze spannende detective. Wat mij betreft is het wel een keer tijd voor nieuwe hoofdpersonen, een stukje verfrissing, hoewel het teruggrijpen naar vorige verhalen subtiel gebeurt en het apart lezen van dit boek over Steven en Kirsten niet in de weg staat.

Een welvarend man plaatst een advertentie om op mensen te gaan jagen. De inschrijving kost 30.000 euro en er kunnen 10 jagers meedoen. Al snel is de inschrijving vol. De winnaar krijgt de totale inleg van drie ton. Steven en Kirsten reizen met hun ouders naar Mallorca, waar de wedstrijd wordt gehouden met paintball geweren. Pa moet zijn werk doen als fotograaf, om bewijzen te fotograferen van de ‘slachtoffers’. Meteen op de eerste dag van de wedstrijd wordt er op iemand geschoten. Maar het is geen spelletje meer. Het is moord! De hele familie wordt ingezet om te achterhalen wie er geschoten heeft. De politie werkt ook aan de zaak. Komen ze erachter wie deze moord op zijn geweten heeft? Gaat de wedstrijd door? Vallen er nog meer slachtoffers?

Een super spannend boek. Sterk geschreven voor een publiek in de leeftijd van ongeveer 11 tot 14 jaar. Door de zinsconstructies zullen ook minder goed lezende kinderen vanaf groep 8 dit boek kunnen lezen. En toch komt het totaal niet kinderachtig over. Vanaf de eerste pagina word je meegesleept in het verhaal. Sterk punt is dat het met volwassen personages begint, zodat het lijkt alsof je een thriller voor volwassenen gaat lezen. Ook ik (als vijftigjarige) heb veel plezier beleefd aan het lezen van deze tienerthriller.

[Total: 10 Average: 4.4]