Boekrecensies vanuit christelijk perspectief

14119

Leven na de dood

Auteur

Type boek

Recensie

Datum

Waardering

Slagter, Hoite

Theologie

Cora van Dijk

29-09-2014

4 out of 5 stars

 

BESTEL

Recensie

Dit boekje uit de Morgenrood serie heeft als thema: de zekerheid van het geloof. Ondanks het feit dat de Bijbel ons leert dat je als christen zeker mag zijn van je behoud zijn er veel vragen over. Wanneer mag je zeggen dat je behouden bent? Hoe zit het dan met de uitverkiezing? Ik twijfel zo vaak’...

Op al deze vragen wordt ingegaan. Hoite Slagter legt uit dat het genade van God is dat wij als mensen behouden mogen worden. En dat dit behoud tot zekerheid van het geloof mag leiden. Onder andere in de Romeinenbrief kunnen we hierover lezen: ‘Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden.’ (Rom. 10: 9) Het boekje sluit positief af met een hoofdstuk over hoe je standvastig in het geloof kunt staan.

We kunnen niet ontkennen dat er veel onzekerheid bestaat over de vraag naar de zaligheid van de mens. Zelfs zijn er kerken waar gepreekt wordt dat we geen zekerheid kunnen ontvangen. Is Christus dan vergeefs gestorven?

Ik sluit af met een stukje tekst van de achterflap: ‘De zekerheid ligt niet in onszelf, of in onze al dan niet aanwezige Bijbelkennis, maar in de Persoon van de levende Heer: Jezus christus, de Hoop der heerlijkheid.’ Daar kan ik van harte ‘amen’ op zeggen.

Jouw waardering

Like en deel deze recensie:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.