14138

14138

Pool, Jan

Christelijk themaboek

13-11-2014

Wie Jan Pool wel eens heeft horen spreken, zal merken dat hij schrijft zoals hij spreekt, bevlogen en met passie. Lees dit boek als je rustig op de bank zit met een kop koffie en het lijkt alsof Jan bij je op de koffie is en je het prachtige Bijbelse woord genade uitlegt.

Het woord genade neem je niet zo vaak in de mond in het dagelijks leven, maar in dit boek komt het heel dichtbij. Met verhalen uit de praktijk van het leven en verhalen vanuit de Bijbel legt Jan Pool uit hoe uniek de genade van God is, buitensporig. We kunnen genade niet verdienen, we kunnen er niets voor doen en toch is God bereid het ons te geven.

Als christen weten we dat we niet voor ons behoud kunnen werken en toch….. we zijn besmet met het moeten:

• Ik moet het beter doen

• Ik moet beter oppassen

• Ik moet meer bidden

• Ik moet stille tijd houden

Ergens hebben we hiermee een verkeerd beeld van God. God is genadig. We mogen altijd bij Hem komen. Jan Pool legt het vaderbeeld en het moederbeeld van God uit. We ontvangen zo enorm veel van God terwijl we het niet verdienen; ook als we gezondigd hebben, wil Hij ons nog steeds omarmen. Zijn eeuwige liefde verdwijnt nooit, wat we ook gedaan hebben. Zou een vader tegen zijn kind zeggen: ik houd niet meer van je, je bent mijn kind niet meer? Voor eeuwig Gods kind te mogen zijn, dat is genade; het offer van Jezus, dat is genade.

Ik kan dit boek aan iedereen aanbevelen. De schrijfstijl is eenvoudig gehouden. Je hoeft niet veel of zelfs niets van het geloof te weten om dit boek te lezen. Maar ook om te groeien is het boek geschikt voor hen die al (jaren) christen zijn. Voor twijfelaars biedt het iets om je aan vast te houden, spoort het je aan om deze genadige God als je liefhebbende Vader te zien. Beluister HIER een uitzending van Groot Nieuws Radio waarin Jan Pool over zijn boek spreekt. Verder is het boek geschikt om in kleine kringen te behandelen. Hiervoor zijn vragen beschikbaar achterin.