14015

14015

Yttrup, Ginny L.

03-02-2014

Ellyn is een restauranthoudster in een klein stadje. Ze werkt hard en heeft een geweldige naam opgebouwd. Ze heeft een vrolijk karakter, voor zover mensen dat kunnen beoordelen, en ze heeft een prachtige bos rode haren en zeegroene ogen. Toch heeft ze nog nooit een man gekust. Als dat in dit boek uiteindelijk gebeurt, is er al heel veel aan vooraf gegaan en volgt er ook een enorme verandering in haar leven, in haar zelfbeeld. Ellyn maakt kennis met een paar andere vrouwen die op een andere manier worstelen met hun zelfbeeld. Kostbare, prachtige vrouwen. Eigenlijk komt het er op neer dat ze zich op de een of andere manier onzichtbaar maken door hun verstopgedrag. Ze komen er alle drie op verschillende manieren achter dat ze gewenst zijn door God en door de mensen om hen heen. Dat ze geliefd zijn en dat ze ieder voor zich een mooie plaats in de maatschappij mogen hebben. Er ontstaat een diepe vriendschap tussen deze drie vrouwen, die ervoor zorgt dat ze meer mogen zeggen, dan mensen die op een andere manier dichtbij hen staan. Zo werken ze ieder voor zich mee aan de ontwikkelingen in elkaars leven.

Een prachtig boek. Aan te raden voor elke vrouw die geneigd is zich te verstoppen uit schaamte of om wat voor reden dan ook (en wie doet dat niet?). Ginny Yttrup is naast schrijfster ook een talentvol spreekster en coach. Verder biedt ze hulp aan vrouwen met een seksueel trauma. Ik geef dit boek 5 sterren, voor de mooie ontwikkelingen in ieder karakter, de romantiek, de wijsheid en de kracht.