15145

15145

Kamp, Wilkin van de

Christelijk themaboek

15-12-2015)

Op welke manier je er ook tegenaan kijkt, seks blijft een moeilijk onderwerp om over te spreken. Er wordt, ook onder christenen, zeer verschillend over gedacht. Maar het is wel een belangrijk onderwerp waar elk mens in zijn of haar leven mee te maken krijgt.

Wilkin van de Kamp neemt ons in dit boek mee naar het Joodse huwelijk in de tijd van het Oude Verbond. Wat een prachtige relatie kunnen een man en vrouw opbouwen. En wat neemt de seksuele omgang met elkaar daar een mooie plaats bij in. Ook schrijft hij over het Hooglied en de waarde van een goede seksuele relatie. Het is jammer dat het boek eindigt met een hoofdstuk dat de titel ‘Seks zoals God het niet bedoeld heeft’ draagt. Wilkin noemt dit hoofdstuk een bijlage, maar dat komt niet echt duidelijk over. Het echte laatste hoofdstuk van dit boek is het hoofdstuk daarvoor. Dat eindigt met wie je bent in Christus. Deze twee hoofdstukken hadden beter omgedraaid kunnen worden.

Het boek is niet alleen informatief, het wijst vooral ook op de relatie van de gelovige tot God. Hoe sta je tegenover Hem? Zijn liefde maakt je rein, ook van je seksuele zonden. Het is dan ook belangrijk dat wij Hem om vergeving bidden, wanneer we van het Bijbelse spoor afwijken. Wilkin neemt duidelijke standpunten in, waar je het misschien niet mee eens bent. Maar hij licht dit toe aan de hand van de Bijbel. Velen zien deze richtlijnen niet meer, maar gaan hun eigen weg als het om seks gaat. Door dit boek mogen we leren dat Gods weg nog altijd de beste is. Seks zoals God het bedoeld heeft is prachtig, bedoeld voor de relatie binnen een huwelijk tussen man en vrouw. Grappig detail: het boek is verkrijgbaar met een oma op de omslag, maar ook met een opa erop.