17046

Uit het oog

Kingsbury, Karen

09-05-2017

Dit is het tweede deel in de serie over Bailey Flanigan.

Bailey is aangenomen als danseres om te spelen in de musical ‘Hairspray’. Ze is ervan overtuigd dat God haar hier heeft gebracht. De regisseuse stelt zeer hoge eisen en door zich keihard in te zetten, lukt het Bailey om mee te komen met de rest van de cast. Ze probeert haar geloof uit te dragen maar dat is moeilijker dan ze verwacht had. Dan vindt er een dramatische gebeurtenis plaats. Bailey heeft het hier heel moeilijk mee, evenals de rest van de cast. Het gevolg is dat Bailey met enkele leden van de cast de kans krijgt om een Bijbelstudiegroep te beginnen. Maar dan komt ze erachter dat ze is aangenomen omdat ze met acteur Brandon Paul in een film heeft gespeeld. Mag ze nu nog mee blijven spelen in ‘Hairspray’?

Cody Coleman steunt Cheyenne, de weduwe van zijn maat Art, die met hem in het leger zat. Ze heeft een ernstig auto-ongeluk gehad maar komt er weer helemaal bovenop. Ze voelen zich tot elkaar aangetrokken maar Cody is nog niet los van Bailey. Cody is succesvol als coach van een footballteam en is daar helemaal op zijn plaats.

Zoals ik al uit het eerste deel wist, bespreekt Bailey alles met haar moeder en zou haar leeftijdgenoten dat ook willen aanraden. Dit vind ik onrealistisch en volmaakt overkomen. Bailey wordt op het matje geroepen bij de regisseuse en daardoor kreeg ik het gevoel dat ze eindelijk niet meer zo perfect is als in de andere boeken waarin ze voorkomt. Zoals in de meeste boeken van deze auteur speelt sport een belangrijke rol, maar dat is volgens mij typisch Amerikaans.