20099

Stralen voor je Schepper

Ros, Carianne

Bijbelstudieboek voor vrouwen

19-09-2020

Carianne Ros is auteur, spreekster en coach. Samen met Nelleke de Wit richtte zij Powervrouwen op, waarin ze christelijke vrouwen inspireert tot het leven van hun roeping. Stralen voor je Schepper is een van de Bijbelstudieboeken die zij heeft geschreven om vrouwen op een positieve manier naar hun plek te brengen. De plek van waaruit je het best kunt leven, werken, nadenken en geven. Ze inspireert vrouwen om wekelijks de tijd te nemen om een bepaald facet van hun leven te overdenken en toe te wijden aan God in gebed.

Er zijn 52 hoofdstukken, voor elke week een. Er is een gratis werkboek, dat dezelfde vragen heeft als het boek en dat je kunt downloaden (gratis), printen en waar je in kunt schrijven. De hoofdstukken hebben dezelfde structuur en zijn opgebouwd uit een stiltemoment, een lied, een Bijbelvers, een overdenking, vragen, verdieping, verdiepende of verbredende vragen en een gebed. De vragen zijn concreet, zodat je kunt reflecteren en nadenken over wat je wilt zijn of doen.

Ik heb op dit moment van recenseren 11 hoofdstukken uit deze papieren coach gedaan en ben aan de slag gegaan om concreter te bidden, sommige dingen in orde te maken, doelen scherper te stellen en meer rust te vinden. Kan het zijn dat jij mat bent geworden? Verder af bent geraakt van waar je vroeger zo enthousiast over was? Er dingen zijn gebeurd waardoor je het gevoel hebt dat de connectie met jezelf, God en anderen is veranderd? Dan kan ik je dit boek aanraden als hulp om je hart weer opnieuw open te stellen om dat prachtige zuivere licht van God te ontvangen voordat je het weer kunt doorgeven.