12056

Lekker belangrijk!

Boer, Mira de

14-06-2012

2 out of 5 stars

In dit boek maken we kennis met 4 vrouwen: Doreen, Lisanne, Rosita en Chloë.

Doreen is getrouwd, heeft 3 kinderen en een parttime baan. Om aan alle verplichtingen te voldoen lijkt ze nooit genoeg tijd te hebben. Haar zus Lisanne is niet getrouwd en heeft een burn-out. Ze heeft haar grenzen niet in de gaten gehouden. Ze wordt met de vraag geconfronteerd waarom ze nooit nee zegt. Chloë is de buurvrouw van Doreen en doet haar uiterste best om haar huis schoon te houden. Haar zus wordt getroffen door een ernstige ziekte en zij en haar man groeien uit elkaar. Rosita komt uit Cuba; ze is psychologe maar kan geen werk vinden. Via Doreen komt ze bij Lisanne terecht als hulp in de huishouding.

Dit boek is geschreven vanuit het ik-perspectief zodat je dicht bij de beleving van de vrouwen komt. Ze maken keuzes die goed voor hen zijn. In het nawoord confronteert de auteur de lezer met de vraag waar de vier vrouwen ook mee zaten: Wie ben ik eigenlijk? Waarom doe ik de dingen die ik doe? Wat kan ik goed? Hoeveel kan ik aan en waarom lukken sommige dingen niet?'

Op het moment dat je ontdekt hoe je orde, rust en zingeving aan kunt brengen in je leven, wordt het steeds meer zoals God het bedoeld heeft. Of je Hem nou kent of niet...

Heel jammer vind ik het dat er op bladzijde 20 gevloekt wordt. Ook al wordt het door een niet-gelovige persoon gedaan, ik vind het absoluut niet kunnen in een christelijk boek. Van Ark media had ik dat niet verwacht.