11029

Ik nodig je uit

Meyer, Julie

25-06-2011

Julie is aanbiddingsleidster. Omdat ze de anderen niet betrekt bij het profetisch zingen, wordt haar gevraagd om tijdelijk de aanbidding niet meer te leiden. Julie vat het niet goed op en wordt woest. Ze vindt dat ze niet achteraan hoort te staan maar op de voorgrond moet treden. Ze ziet in dat ze hiermee verkeerd bezig is en wijdt zich toe aan God. Dan volgt er een serie dromen.

In een droom ziet ze Jezus bij een tafel en Hij nodigt haar uit om een poosje te komen zitten. Ze zitten samen tot het eind van de droom. In een andere droom wordt haar de hemel getoond. Onder haar borrelt gouden lava en ze is zich ervan bewust dat dit een toename in voorbeden betekent. Er zitten ook profetische dromen tussen, waaronder een droom over prins Harry van Engeland en een droom over New York.

'Tijd om te dansen' is een heel bijzondere droom. Jezus laat Julie Zijn vrienden zien en ze reist met Hem dwars door het binnenste van de aarde heen. Julies huid is opengereten en zwak en pijnlijk. Jezus zegt tegen haar: 'Zoals jouw hart niet verscheurd wordt net zoals zojuist je vlees, weet je niet hoe Ik Me over Mijn vrienden voel. Zolang ken je Mij niet echt.' De vrienden zijn o.a. stervende kinderen, geaborteerde kinderen en de Joden.

Heel indrukwekkend om te lezen. Door het hele boekje heen komt sterk naar voren dat we ons in nederigheid diep moeten buigen voor God. Daar zal Hij ons ontmoeten. Het boekje werpt een bijzonder licht op God en Jezus.

Er staat een storende fout voorin het boekje. Tenzij anders vermeld, is voor de Bijbelteksten gebruik gemaakt van de NBG vertaling. Dat moet NBV zijn. Op meerdere plaatsen staat twee keer dezelfde zin achter elkaar. Het is me niet helemaal duidelijk of dat is om de zin te benadrukken of dat het fout is. Ook staan er enkele taalfoutjes in.

Het is een boekje dat je bijblijft.