17088

Hij was erbij

Goedhart, Kees en Fieke

Levensverhaal

11-07-2017

Ieder mens heeft zo zijn eigen geschiedenis. Kees en Fieke Goedhart hebben wel een heel bijzondere geschiedenis. Ook al lijkt het allemaal wat onderkoeld en feitelijk verteld, het is aangrijpend wat Kees en Fieke te vertellen hebben. Hun leven is een wonder. Een wonder van God. Hoe overleef je een concentratiekamp van de Japanners in de Tweede Wereldoorlog. Hoe kom je ooit tot geloof als je verhaal hier in Nederland niet gehoord wil worden. Hoe ga je door als zendelingsechtpaar als je in vertrouwen op God dat Hij voor je zorgt, geen spullen hebt, geen middelen om te leven, laat staan om het werk te doen. Dit boek is een getuigenis van hoe God bewaart en voorziet en wellicht ook van hoe God geneest, hoewel dat niet zo uitgebreid verteld wordt. Waar haal je de kracht vandaan als je operatie op operatie als kind moet ondergaan als gevolg van een vreselijke ziekte. Deze twee prachtige mensen, die in hun jeugd al te maken hebben gehad met de diepe gebrokenheid in de wereld, vinden elkaar en trouwen met elkaar. De profetie die op hun huwelijk wordt uitgesproken is gedurende hun hele huwelijk uitgekomen.

Dit boekje levert precies wat de titel erover zegt: God was en is erbij. Hij zorgt voor zijn kinderen als zij met hun hele hart voor Hem gaan. Dan is het niet hun leven die spectaculair is, maar hun God die spectaculair is en waar alle bewondering naar uitgaat.

Alle feiten en namen vergeet je snel, maar de bedoeling van dit boek blijft ongetwijfeld hangen. Deze mensen zijn eerlijk en transparant en hebben een godvruchtig en vreugdevol leven geleid in het licht van de Heer. Het is zeker de moeite waard om te lezen en je te laten raken door hun eenvoudig vertrouwen op hun hemelse Vader.