Boekrecensies vanuit christelijk perspectief

10010

Het wonder van de hemel

Auteur

Type boek

Recensie

Datum

Waardering

Rhodes, Ron

Geloofsopbouw

Frea Kroese

18-02-2010

5 out of 5 stars

BESTEL

Recensie

Ron Rhodes heeft de Bijbelse visies op het hiernamaals, de hemel en Gods oordeel in dit zeer goede boek bij elkaar gebracht. De dood is niet afschrikwekkend meer. De angel is verdwenen. We kijken uit naar een betere tijd. We verwachten een totaal andere, mooiere werkelijkheid nadat ons lichaam is gestorven. Dat is het hoofditem van het boek.

Een goed uitgewerkt item, dat alleen grond vindt in de Bijbel. De verschillende interpretaties van Bijbelteksten wordt door Ron keurig op een rij gezet. Het geeft je de gelegenheid er goed over na te denken en je in ieder geval te realiseren, dat onze tijd hier op aarde zeer kostbaar is. Iedere oudere zegt: het was kort, te kort, dit leven. Leef bedachtzaam, en wees er bewust van dat je tijd kort is. Wees er bewust van dat je levensstijl van invloed is op de tijd die je hebt, hier op aarde. Wees er bewust van dat je de Heer Jezus Christus in het middelpunt van je leven zet. Een prachtige zin in dit boek, die mij erg tot nadenken stemde, was: Jezus maakte een eind aan elke begrafenis die Hij bijwoonde. Hij gaf de gestorvenen het leven terug en bewees dat Hijzelf de Opstanding is. Jezus Christus maakt uiteindelijk een eind aan alle begrafenissen. Er zal een moment komen dat niemand meer kan sterven. Wat een geweldige mooie situatie is dat!!! Ron beschrijft de heerlijkheid van die situatie heel uitgebreid en het wekt in mij een groot verlangen om dat mee te maken.

Een heel troostend stuk in dit boek is de beschrijving van Ron na de vraag, of kinderen die door een abortus zijn overleden, of tijdens of na de geboorte of tijdens heel jonge leeftijd, in de hemel komen. Hoe ongelooflijk veel kinderen zijn dat!!! Wij zullen hen ontmoeten in de hemel. Zij zullen daar zijn, bij de Heer Jezus Christus. Hij onderbouwt dat door conclusies te trekken uit Bijbelteksten, en zo had ik nog nooit conclusies getrokken.

Ron Rhodes gaat er niet aan voorbij dat wij hier veel verdriet ervaren als onze geliefden sterven. Hij troost ons, met onder andere de tekst uit Psalm 18:2: 'O, Here mijn steenrots, mijn vesting en mijn bevrijder, mijn God, mijn Rots bij wie ik schuil, mijn schild, hoorn van mijn heil, mijn burcht'. Dan hoor ik de melodie van het gezang dat er naar geschreven is vol erbarmen, vol armen om me heen. Aan het eind van het boek staan inspirerende beloften uit de Bijbel over de dood, de hemel en het leven na de dood. Ook is er een uitputtende bibliografie opgenomen (bijna allemaal Engelse bronnen).

Jouw waardering

Geef jouw waardering voor dit boek:

[Total: 0 Average: 0]

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.