202350

God is Liefde, punt!

Wilkin van de Kamp

theologie

29-01-2022

“Ik hoop van harte dat dit boek je zal helpen de God die als Jezus is, te leren kennen. En dat je ‘God is liefde, maar…’ mag inruilen voor ‘God is liefde punt!’” schrijft Wilkin van de Kamp op de achterflap van dit door hem geschreven boek. Overigens zijn de voor- en achterflap heel handig een bladzijde verbreed, zodat je ze allebei neer kunt leggen waar je bent gebleven. Je ziet op beide flappen de hoofdstukindeling en de daaronder uitgewerkte tien delen. Ontzettend slim gedaan voor als je snel iets over Gods liefde terug wilt zoeken.

Wilkin werkt duidelijk het karakter van God uit en de vragen die mensen hebben als we over Gods liefde nadenken. Hoe zit dat met Gods boosheid? Hoe werkt zijn liefde terwijl hij heilig is. Hoe kan Hij liefde zijn en tegelijkertijd rechtvaardig? Je ontdekt dat God zoveel meer liefde is dan je altijd dacht omdat de auteur de lastige vragen op Bijbelse en diepgaand ontegenzeggelijke manier kan beantwoorden. Wil je het geheim van Gods onvoorwaardelijke liefde leren kennen en omarmen? Dan is dit de absolute aanrader om te lezen, te herlezen, weer op te slaan en na te slaan. Dat Wilkin hier een punt van maakt is geheel terecht. Wie dit boek gelezen heeft, kan niet zeggen dat hij niet de kans heeft gekregen om de liefde van God volkomen te begrijpen (in hoeverre we dan ook de genade, de rechtvaardigheid en de heiligheid van God begrijpen), zo goed en begrijpelijk wordt het in dit boek uitgelegd. De andere kant is dat een goede Bijbelkennis handig is als je dit boek leest. En anders: leg je Bijbel ernaast en zoek alle teksten op, die Wilkin aanhaalt en verdiep je kennis van Gods Woord en van God zelf.