10028

Gek van jou!

Elsen, Marijke van den

Chiklit

09-06-2010

We vallen binnen in het leven van Sara, een schrijfster. Ze heeft in haar werk succes, maar haar liefdesleven is helemaal niet zoals ze wenst. Ze heeft slechts een oude schoolvriend, maar daar heeft ze geen liefdesrelatie mee.

Dan loopt ze ineens tegen een oude schoolvlam aan. Indertijd was Sara een musje en Thom een populaire jongen op school. Ze hebben korte tijd iets gehad en Sara voelt weer verliefdheid voor Thom. Samen proberen ze de draad op te pakken. Thom stelt Sara voor aan zijn vrienden, hij blijkt nog steeds populair te zijn, en Sara stelt Thom voor aan haar moeder. Ook haar oude schoolvriend Stefan speelt een belangrijke rol. Volgens Thom is hij jaloers, maar Sara ziet dat niet.

En toch loopt het weer mis. Het lijkt wel alsof ze niet bij elkaar horen. Sara gaat losbandig leven en probeert wanhopig een andere man te vinden. Thom gaat er op een rustige wijze mee om. Stefan lijkt blij te zijn dat hij zijn oude vriendin terug heeft. De vraag komt omhoog: waar ligt mijn toekomst?

Het boek is beslist goed geschreven. Vlotte stijl, geen onnodige herhalingen, echt van deze tijd. De voorpagina van het boek belooft: hilarisch met een thriller twist, romantisch, charmant en vol humor. Dat is wel wat te veel gezegd. Romantisch en charmant klopt wel, maar verder zou ik het boek meer 'luchtig' willen noemen. Er is niet echt sprake van veel humor en al is het einde best wel spannend, een thriller twist is te groot uitgedrukt. Toch een lekker boek om te lezen in de zomervakantie, als je lectuur niet te zwaar moet zijn.

Hoewel het boek een uitgave is van Zomer & Keuning, onderdeel van uitgeverij Kok te Kampen, kun je hier niet spreken over een christelijke roman. Waarschijnlijk kunnen een aantal van onze bezoekers het niet echt waarderen dat er in het boek vluchtige seksuele relaties voorkomen. Na een avondje stappen meteen bij elkaar blijven slapen bijvoorbeeld. Wel biedt dit boek een duidelijk beeld van de Hollandse uitgaanscultuur van dit moment. Een echte chicklit. Kijk ook eens op de pagina van Marijke: www.marijkevandenelsen.nl.