11034

Geboren om te vliegen

Stoorvogel, Henk en Poppe, Eugene

Geloofsopbouw

03-08-2011

Als ondertitel heeft het boek: Geestelijke lessen uit het leven van de arend. De arend of adelaar wordt regelmatig genoemd in de Bijbel. Aan de hand van Bijbelteksten waarin deze schitterende vogel voorkomt, wordt in dit boek aandacht besteed aan geestelijke groei. Onderwerpen zijn onder andere: Onze taak op aarde, ontwikkeling van je geestelijke groei, fris en vitaal blijven, ervaring, enz. Het begint met het voorbeeld van de pas geboren arend en eindigt met zijn dood. Zo komt het hele leven van een christen aan bod. De vraag is: wat doe je tijdens de periode van je leven als christen? Met recht kun je spreken van geestelijke lessen.

Het boek is goed geschreven. Er is duidelijk grondig over nagedacht. Ook is het positief dat er twee mensen aan gewerkt hebben. Het heeft tot een mooi resultaat geleid. Op internet is aanvullend Bijbelstudiemateriaal te vinden. Ook bevat het boek achtergrondinformatie over de letterlijke arend. Deze info wordt steeds in een hoofdstuk verwerkt tot geestelijke les. Henk Stoorvogel schreef al eerder boeken die te maken hebben met groei, zoals 'De leerling'. Eugene Poppe werkt als trainer en coach van kerken en kerkelijk leiders. Samen zijn ze erin geslaagd om een boeiend boek over persoonlijke geloofsgroei en ontwikkeling te schrijven. De schrijftaal is niet academisch, maar gericht op lezers van elk niveau. Een boek dat een christen kan helpen zijn of haar bestemming te vinden, zoals men dat tegenwoordig graag uitdrukt. Ik ben erg positief over dit boek en wil het iedereen aanbevelen.