20034

De geur van liefde

20-03-2020

De omslag van dit gezellige boek suggereert dat het om de liefde tussen twee jonge vrouwen gaat. Maar al gauw blijkt dat Maria en Astrid identieke tweelingen zijn, zussen die elkaar door dik en dun helpen. Door een ongeluk kan Maria niet op tijd bij haar nieuwe baan in een geurenwinkel beginnen. Astrid en zij beramen een plan dat Astrid de eerste tijd voor haar waarneemt zonder iets tegen de werkgever te zeggen. Dat levert natuurlijk spannende en hilarische situaties op. Nog ingewikkelder is het als een vertegenwoordiger verliefd wordt op Astrid die voor Maria speelt. Als er in een ander filiaal van de geurenketen een baan vrijkomt solliciteert Astrid voor de baan, waarbij ze open kaart moet spelen over de waarneming voor Maria. Gelukkig pakt de cheffin het goed op en neemt Astrid aan. Maar bij een afspraakje met de vertegenwoordiger loopt het minder goed af. Er ontstaat frictie tussen de zussen. Zullen Astrid en Dinant er samen uitkomen?

Als Astrid voor een tijd in Duitsland gaat werken, neemt Dinant contact met Maria op om af te spreken. Ze ontmoeten elkaar een paar keer en Maria ontdekt dat ze verliefd is op haar aanstaande zwager. Hoe zal dat aflopen?

In de tussentijd heeft Maria te maken met een verliefde buurman en een contact dat de grenzen van normaal sociaal gedrag ver overschrijdt. Hoe zal ze hiermee omgaan? Vindt ze een weg in de complexiteit van het leven en aan wie geeft ze uiteindelijk haar ultieme liefde?

Je kunt het allemaal lezen in De geur van liefde. Een heerlijk boek om even helemaal niks te moeten. Alleen moet de uitgeverij er wel op letten dat de voorkant van het boek de inhoud moet weerspiegelen. Het lijkt me niet zo moeilijk om de foto van een identieke tweeling te vinden, die net dat kleine verschilletje toont dat in het boek wordt genoemd: de een is goed met haar haar en de ander met haar nagels.