13092

Simply single

Kamp, Wilkin van de

Christelijk themaboek

22-11-2013

Dit boek opent je ogen. Als mensen zijn we zo gewend geraakt aan diverse zaken die heel voor de hand liggend lijken. Wanneer een regulier arts niet veel voor je kan doen, ga je toch gewoon in het alternatieve circuit kijken? Maar veel van deze alternatieve therapieën blijken een occulte achtergrond te hebben. En wanneer we daarmee in aanraking komen, krijgen we er iets van mee.
Niet alleen alternatieve geneeswijzen worden er in dit boek besproken, maar ook zaken als telekinese, levitatie, het ouija bord, astrologie, kaartleggen.

Alle onderwerpen die besproken zijn, zijn vooral bedoeld om te waarschuwen. Er is veel aandacht besteed aan wat de Bijbel zegt over occulte zaken, verdeeld in vier categorieën:
De Bijbel en afgoderij
De Bijbel en toverij
De Bijbel en afgoderij
De Bijbel en het raadplegen van geesten van doden

Wat jammer is, is dat er weinig gezegd wordt over de weg om vrij te komen van occulte invloeden. Gewoon ermee stoppen is meestal niet genoeg. Slechts twee pagina’s gaan over bevrijding van occulte invloeden. Daarvan had ik juist van Wilkin van de Kamp wat meer verwacht, omdat hij veel over bevrijdingspastoraat heeft geschreven en daarover zeer veel kennis heeft. Toch zou ik het boek wel aanbevelen bij mensen. Ik heb erover gesproken met diverse christenen en schrok van de reacties die ik kreeg: heel verbaasd en ongelovig; op de manier van: kom, kom, zo’n vaart zal het toch niet lopen? Wat kan er nu fout aan zijn, het helpt toch? Van de vijf mensen die ik erover sprak, vonden vier het allemaal heel onschuldig. Juist voor christenen die zich (nog) niet bewust zijn van de duistere wereld van Satan kan dit boek de ogen openen. Aan het einde van het boek is nog een uitgebreide lijst met termen die belangrijk zijn.

[Total: 1 Average: 2]