18121

Chaos

Jager, Elsbeth de

26-09-2018

Lara en Rutger hebben al elf jaar een relatie. Maar Rutger houdt afstand, hij raakt haar nauwelijks aan en intiem zijn is ook nauwelijks meer aan de orde. Lara vraagt zich af of er met haar wat aan de hand is. Ze voelt zich minderwaardig. Om tot rust te komen gaat ze naar haar favoriete eiland Texel. Daar ontmoet ze Marius en het klikt tussen hen. Marius heeft ook het nodige te verstouwen gehad en ze kunnen goed met elkaar praten.

Als Lara terug is, wordt haar vermoeden dat Rutger een ander heeft, steeds sterker. Als ze hoort wat er werkelijk met hem aan de hand is stort haar wereld in. Ze verlaat Rutger en trekt in bij een vriendin. Een tijdje later doet ze een ontdekking die heel haar wereld op zijn kop zet…

Een boeiende, aangrijpende roman met diepgang. De lezer wordt meegezogen in het verhaal. De karakters zijn goed geschreven. Je leeft helemaal met de hoofdpersoon mee.

Rating: 4

Een reactie op: Chaos

• Antoinette schrijft:

Ik vond het een heerlijk boek om te lezen, echt goed gedaan. Jammer wel van de waarschuwing vooraf waarmee schrijfster een verantwoording van haar insteek in dit verhaal geeft. Het is jammer omdat wij schijnbaar in een wereld leven waarin dit nodig is & jammer omdat daardoor de loop van het verhaal voor mij in geval niet meer zo verrassend was. (Bij een herdruk, zou ik het achterwege laten) Toch heeft Elsbeth een goed verhaal neergezet, waarbij vooral het karakter van Lara goed is uitgewerkt en haar pijn voor de lezers invoelbaar. Bovendien vind ik de keuze van binnenschipper voor het beroep van Marcus een goede zet. Het maakt het verhaal een beetje mysterieus door de ins en outs van dit leven niet helemaal uit te werken, maar wat er wel staat is herkenbaar!
    Chaos is een titel die de lading dekt, de ondertitel liefde is niet rechtlijnig, voegt weining toe

Rating: 4