Boekrecensies vanuit christelijk perspectief

11016

Verbazingwekkende vervullingen

Auteur

Type boek

Recensie

Datum

Waardering

Hitchcock, Mark

Geloofsopbouw

Cora van Dijk

09-04-2011

4 out of 5 stars

BESTEL

Recensie

De inhoud van dit boek bestaat uit de uitleg van een aantal profetieën uit de Bijbel. De schrijver begint met een tiental voorzeggingen uit het Oude Testament die reeds in de tijd van de Bijbel in vervulling gingen. De bekendste hiervan is natuurlijk de aankondiging van de komst van de Messias, maar de schrijver heeft ook aandacht voor minder bekende profetieën, zoals de voorzegging van de geboorte van Josia. Ook komt de voorzegging van de val van Jeruzalem aan bod, wat in het jaar 70 na Christus werkelijkheid werd.

In het tweede deel van het boek volgt een tiental profetieën welke nog in vervulling moeten gaan. Hierbij speelt het Bijbelboek Openbaringen een belangrijke rol, maar ook elders in de Bijbel lezen we over dingen die nog moeten gaan gebeuren. Behoorlijk gedetailleerd beschrijft Hitchcock de toekomstige gebeurtenissen. Wel laat hij ook ruimte voor andere uitleggers. De Bijbel is dan ook niet letterlijk in zijn voorspellingen. Maar we mogen er wel veel uit leren, zoals de komst van de antichrist, de terugkomst van Jezus, de grote verdrukking en de vrede die zal komen in het Midden-Oosten.

Wij mogen als mensen leren om de tekenen der tijden te herkennen. Hitchcock helpt ons hierbij. Lang niet alles was nieuw voor mij, maar hij zet het wel heel duidelijk en overzichtelijk op een rij, bijvoorbeeld de geschiedenis van Israël, de betekenis van Gog en Magog, de opname van de gemeente. Er blijven wel vragen over; Hitchcock noemt voor de eindtijd eigenlijk alleen landen in Azië, Europa en Noord-Afrika. Persoonlijk geloof ik dat de landen die niet in de Bijbel voorkomen, zoals Amerika, ook een belangrijke rol zullen spelen. Maar we zien dat we leven in een tijd waarin Gods Woord steeds beter begrepen wordt. Ongetwijfeld zullen de christenen steeds meer inzicht krijgen in de manier waarop Gods plan verloopt en verder zal verlopen. Tot die tijd is het onze taak het Woord te onderzoeken en de komst van Jezus te verwachten. Maranatha! Hij komt!

Jouw waardering

Geef jouw waardering voor dit boek:

[Total: 0 Average: 0]

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.