Ik ben Saskia Schouten en woon in Harderwijk. Ik ben getrouwd met Peter en heb drie zonen.

Mijn eerste boek – dat ik nu als een probeersel zie – schreef ik toen ik ongeveer zestien was. Met mijn tweede boek ‘Liefde op de Wadden’ begon ik toen ik achttien was, vandaar dat het verhaal zich in de zeventiger jaren afspeelt. (Er komt o.a. een historische bootblokkade in voor). ‘Wachten op de liefde’ kwam uit in 2008; en ‘Schrijversliefde’ kwam uit in 2011. Het vervolg daarop, getiteld: Fluisterende liefde, kwam uit in 2017.

Ik verwerk dingen die ik zelf heb meegemaakt in mijn boeken en ik vind het belangrijk dat het evangelie in mijn boeken naar voren komt. Heel geweldig vind ik het dat iemand door ‘Liefde op de Wadden’ tot geloof gekomen is. Omdat ik in God geloof en dat geloof heel belangrijk voor me is, wil ik dat in mijn boeken naar voren brengen zonder prekerig te zijn. De eerste drie boeken gaan over een gelovige hoofdpersoon, maar op advies van een collega-auteur/vriendin heb ik in mijn vierde boek een ongelovige hoofdpersoon neergezet. Het geloof is door de verhalen heen verweven als een onderdeel van het dagelijks leven van verschillende personen. Het komt in alle boeken op verschillende manieren naar voren.

Verder heb ik vijf algemene boeken geschreven en een novelle. Die kwam uit toen ik twaalf en een halfjaar auteur was. De novelle draagt de titel: Vergiffenis en is een literaire roman met thrillerachtige elementen.

Sinds 2007 recenseer ik voor Boekenmening en ik doe dat met veel plezier. Het is erg leuk om te doen en ik redigeer ook teksten voor collega-auteurs en uitgevers. Daar hoort ook bij dat ik me steeds meer in de Nederlandse grammatica verdiep, een zeer interessante bezigheid.

Klik HIER voor een overzicht van boeken die door Saskia zijn gerecenseerd.