Boekrecensies vanuit christelijk perspectief

05017

Geloof! Moeilijk of niet?

Auteur

Type boek

Recensie

Datum

Waardering

Ramaker, Albert

Geloofsopbouw

Cora van Dijk

16-11-2005

4 out of 5 stars

 

BESTEL

Recensie

Dit boek is als het ware een ontdekkingsreis door de Bijbel, geschreven door een man met veel ervaring in bijbellessen en bijbelstudie. Het is geen droge dogmatiek, maar een realistisch boek waarin allerlei aspecten van het christelijk geloof aan de orde komen. Het boek is zowel geschikt voor jong gelovigen als doorwinterde christenen. Alles wordt verwoord in redelijk korte hoofdstukken met veel verwijzingen naar de Bijbel. Steeds staat dan ook centraal: wat zegt de Bijbel over dit onderwerp? Onderwerpen die aan de orde komen zijn bijv. Waarom moest Christus lijden? Hoe werkt de Heilige Geest? Wat is de gemeente van Christus? Dit zijn stuk voor stuk belangrijke vragen die voor elke christen lezenswaardig zijn. Uiteindelijk kun je een antwoord vinden op de vraag: Wie is God en wie ben ik?

De schrijver heeft een eenvoudige manier van verwoorden. Mede daardoor is dit geen saai boek, maar een levend verslag over God, mens en eeuwigheid. Ramaker was destijds medeoprichter van de EO en heeft veel bijbellessen gegeven bij de Brandpunt bijbelschool. Ook was hij betrokken bij het ontstaan van "Het Boek".

Jouw waardering

Like en deel deze recensie:



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.