202314

Depressie ontwapend

Tessa van Olst

Bijbels hulpboek

02-11-2021

Tessa van Olst beschrijft in dit boek hoe zij depressie overwint. Wat zij heeft ontdekt, ontdekken zo veel mensen die te maken hebben met depressies, verslavingen, ernstige problemen en in hun relatie met God naar op zoek gaan om die te overwinnen. Het bevestigt de universele waarheid van Gods Woord en zijn kracht en genade voor elk mens. Eerste vereiste is, dat je God (eindelijk) serieus gaat nemen over wat Hij zegt over jou. Even universeel als doeltreffend is het pad dat Tessa is gegaan. Dat neemt niet weg dat het een weg is van stap na stap en niet alles tegelijk. Tessa komt na haar relaas dat zowel praktisch als getuigend is, tot een paar basisvragen voor elke dag. 1. Komen de overtuigingen in mijn hart overeen met Gods waarheid? en 2. Zorg ik goed voor mijzelf. Daarin is haar totale weg samengevat en tegelijkertijd een kans om elke dag opnieuw verder te gaan op de overwinningsweg.

Je moet wel aan het werk voordat je meermaals ‘victory’ kunt roepen. En daarvoor heeft ze vervolgens wat praktische tips gegeven in het hoofdstuk ‘hoe nu verder?’ Dit boekje is niet alleen van toepassing op mensen die te maken hebben met depressie. Ook al zou je nooit met depressie te maken hebben, deze principes zijn helpend om op de weg van overwinning te komen, wát je ook maar samen met Gods hulp wilt overwinnen. Het mooie is dat de auteur dit boek in feite weggeeft. Ze vraagt alleen de verzendkosten. Je kunt zelfs meer dan 1 boek bestellen, omdat ze zo graag wil dat iedereen op deze weg gaat wandelen, zodat Gods Koninkrijk baan breekt in ieders leven. Dit boek zit vol hoop, als je bereid bent om de principes aan te gaan en niet langer weg te lopen, je pijn te verdoven of te onderdrukken.