13040

De wonderen die ik heb mogen beleven

Kamphaus, Jessica

Waargebeurd verhaal

13-06-2013

Jessica beschrijft in dit boek haar leven tot nu toe en wat ze allemaal heeft meegemaakt. In haar jeugd al maakte ze vreselijke dingen mee als vernedering en verkrachting, geweld en ziekte. Ze was niet gewenst en dat lieten haar stiefvader en moeder duidelijk weten. Ook toen ze probeerde haar moeder te vertellen over de daden van stiefvader, kreeg ze geen respons. Haar jeugd was zwaar en droevig.

Toch had Jessica al jong het gevoel dat God moest bestaan. Telkens weer vond ze de kracht om door te gaan en die ontving ze van 'Iemand'. Naar haar eigen zeggen was dit er al vanaf haar geboorte.
Ook als ze ouder wordt verloopt haar leven niet probleemloos. Het opgroeien, werk zoeken en volwassen worden gaan moeizaam en met veel problemen gepaard, zoals een longziekte, foute vriendjes en nog altijd haar stiefvader die haar lastig valt. Toch heeft ze de kracht om zich steeds weer te herpakken en door te gaan, mede door een echtpaar dat in de loop van de tijd haar pleegouders wordt. Als ze een typediploma haalt is ze heel blij; het voelt als een overwinning! Ze is dan drieëntwintig jaar. Enige tijd later heeft ze een bijna-doodervaring wanneer ze een hartinfarct krijgt. Ze heeft een gesprek met haar Vader in de hemel waaruit blijkt dat ze graag nog wil leven. Dit gebeurt, haar leven wordt gespaard. Wanneer Jessica later een eigen gezin vormt, heeft ze de tijd om zich te verdiepen in het leven van stiefvader en moeder. Beiden hadden het erg moeilijk gehad; natuurlijk geen reden voor hun gedrag, maar toch..... Ze kan hen allebei vergeven voor wat haar is aangedaan. Ze leert een vak en mag nu een vrij en dankbaar leven leiden. Jessica heeft tegenwoordig een praktijk voor "more than mental coaching".

Bij dit boek komt het opwekkingslied 'Als er vergeving is' bij mij boven. HIER kun je het beluisteren.
Het boek is moeilijk te beoordelen. Indrukwekkend is het zeker. Als je leest wat een mens mee kan maken in zijn leven en dan nog dankbaar zijn, elk mens wil accepteren en vergeven; dat lijkt vrijwel onmogelijk. Maar met de hulp van haar Vader in de hemel heeft Jessica het kunnen doen. Niet duidelijk is wie die Vader precies is; Hij blijft wat vaag. Jezus komt nergens voor, wellicht kent de auteur Hem niet. Er zitten best wel wat taalfoutjes in het boek, maar vanwege de inhoud is het wel een boek om te lezen, te overdenken en te leren.

We ontvingen nog een reactie op de recensie van Jessica Kamphaus:
Dit authentieke verhaal neemt je mee in de ziel van een vrouw, gaandeweg leer je wat het leven werkelijk waard is. Het boek gaat diep in op persoonlijke ervaringen en probeert hiermee wijsheid mee te geven voor verbeteringen in de eigen persoonlijke levenssfeer.

Het boek vertelt een aantal cruciale scènes uit het leven en geeft ondersteuning en advies vanuit het oogpunt van de auteur. Het doel van het boek is ook erg duidelijk, namelijk mensen op weg proberen te helpen.

Het waargebeurde verhaal is tevens een verhaal waar de lezer geheel in op kan gaan. Het boek voorziet, naast het geven van advies, de lezer van lezersgenot en is een garantie voor een meeslepend verhaal.

Dit boek is absoluut een aanrader.