08032

Wachten op de liefde

16-09-2008

Bonetta is de bijzondere hoofdpersoon van Wachten op de liefde. Zij lijkt een gewoon meisje, maar zij doet iets heel speciaals. Zij vertrouwt op God in een wereld waarin veel meisjes het heft in eigen handen nemen en degene op wie zij verliefd zijn, gewoon vragen. Bonetta niet. Ze wacht. Intussen geniet ze volop van het leven en haar geplande vakanties. Ze heeft het niet zo op haar cheffin, maar ook zij blijkt een mens te zijn, met een eigen geschiedenis.

Haar vriendin Vivian heeft het niet makkelijk met haar scheiding en Bonetta kan wel met haar meevoelen, want Vivian hoopt nog altijd dat haar man terugkomt. Het voorwerp van Bonetta's liefde: Jonathan heeft geen idee van haar diepe gevoelens voor hem. Totdat hij haar (opnieuw) ontmoet, door Bonetta's vriendschap met zijn zus. Dan slaat echt de vlam in de pan. Maar als hij Bonetta gaat opzoeken ziet hij haar met de charmante levensgenieter Adam.... Ik ga niet vertellen hoe het afloopt, dat kun je zelf lezen in dit heerlijke boek.

Saskia Schouten heeft weer een mooie roman neergezet, met daarin een cruciale ondertoon van zoeken in geloof naar de betekenis van echte liefde.

3 Reacties op: Wachten op de liefde

• F. Overvest schrijft:

Ik vond dit een erg goed boek. Spannend. Ik kon het boek moeilijk wegleggen omdat ik wilde weten hoe het verder ging met Bonita. Ik heb het gelezen op vakantie in Zwitersland. En als je dan in een gondeltje zit, komt het boek helemaal tot leven.

0

• Marco schrijft:

Nou heb ik persoonlijk niet veel met liefdesromans… maar ik kreeg dit boek in handen en besloot het te lezen. Saskia Schouten schrijft zo dat je toch wilt weten hoe het nu gaat aflopen met haar hoofdpersoon. Als er dan een goede afloop is, is het ontroerend. Ja, ja, ook ik heb een traantje weggepinkt!

0

• Linda schrijft:

Wachten op de Liefde (van S. Schouten) verdient naar mijn mening 5 sterren, en wel omdat het een vlot geschreven, makkelijk te lezen roman is. Het verhaal speelt zich af in de jaren tachtig, wat een extra nostalgische draai aan het geheel geeft. Geen mail, sms-jes en stoere scooters, maar nog ouderwetse briefwisselingen en lange reizen met de trein om elkaar te bereiken. Iedereen die de jaren tachtig bewust heeft meegemaakt voelt zich bij WodL dan ook meteen thuis. Het boek bevat veel dialoog, de hoofdpersonen zijn uitgebreid omschreven en realistisch, waardoor iedereen zich heel gemakkelijk met de karakters kan identificeren. De levensverhalen lopen verrassend door elkaar heen en smelten samen in een ‘feel good’ einde. De titel is met zorg gekozen; het is voor tweeërlei uitleg vatbaar en heeft een duidelijke boodschap. Zoals we van Saskia Schouten gewend zijn, is het een boek met een Christelijke inslag, maar dit is -ook voor de niet-gelovige medemens- geenszins een storend element.

5